استقبال رسمی آیت‌الله رئیسی از رئیس جمهور ترکیه

رئیس جمهور کشورمان در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد به شکل رسمی از رجب طیب اردوغان استقبال کرد.

– آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز سه شنبه در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد به شکل رسمی از «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه استقبال کرد.

در این مراسم ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و پس از آن روسای جمهور ایران و ترکیه از یگان تشریفات حاضر در میدان سان دیدند.
آیت‌الله رئیسی و اردوغان سپس اعضای هیئت‌های همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

آیت‌الله رئیسی

پس از دیدار رؤسای جمهور ایران و ترکیه و برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور، نشست خبری رئیسی و اردوغان در جمع خبرنگاران برگزار خواهد شد.

اردوغان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته در پیام تبریک به آیت‌الله رئیسی گفته بود سفر به ایران برایش مایه خوشوقتی است. او در تماس اردیبهشت امسال دوباره از آمادگیش برای سفر به ایران گفته بود.

رئیس‌جمهور ترکیه از صبح امروز برای شرکت در هفتمین نشست کمیته‌عالی روابط دو کشور و هفتمین اجلاس سران ضامن‌روندآستانه به تهران سفر کرده است.

۲۵ تیرماه سال جاری در تماس تلفنی مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین با ابراز خرسندی متقابل از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری ترکیه و هیئت عالی رتبه همراه به ایران، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، برخی موضوعات مرتبط با مناسبات سياسی و کنسولی دو کشور و نیز سفر دوجانبه رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین  حسین امیرعبداللهیان، در آستانه برگزاری هفتمین نشست سران روند آستانه که با حضور رؤسای جمهور ترکیه و روسیه و به میزبانی آیت الله رئیسی برگزار می‌شود، گفت: نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه فردا با حضور رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه بیان کرد: مسئله کاهش تنش در مناطق درگیری، بازگشت آوارگان سوری و نیز مسئله کمک به ثبات و امنیت سوریه در دستور کار این نشست سه جانبه است.

چهارشنبه ۲۹ تیرماه سال جاری تهران میزبان نشست سه‌‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه با هدف پیگیری روند مذاکرات صلح سوریه خواهد بود.

مذاکراتی که پیش‌تر چندین دور در آستانه (نورسلطان)، پایتخت قزاقستان برگزار و به مذاکرات آستانه معروف شده است.

توسط ariana20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *