دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان،استاد دانشگاه

دکتر سید روح ا… اسحاقی ،استاد دانشگاه

?هم میهنان اصلاح طلب ،بهینه پاره تویی،یا باز ی با حاصل جمع جبری صفر به تاریخ پیوسته است.نبش قبر نکنید.

اصطلاح نبش خبر زمانیست که اضطراری در تعیین هویت،مشخصات متعلقات فرد متوفی ،در میان باشد.
برای تعیین چارچوبه های یک روابط عادلانه ،یا نا عادلانه ،نگاه به تاریخ و مطالعه تاریخ معاصر ،میتواند اسناد و اطلاعات ، خوبی در اختیارمان قرار دهد و مورث،یا عامل رابطه را نه به صورت مبهم ،بلکه بصورت کاملا مشهود و عیان ،به ما معرفی نماید.

اینجا دیگر نبش قبر لازم نیست.
به تعبیر عامیانه ،«دزد حاضر و بز نیز حاضر»

امام راحل عظیم الشان‌،در همین چارچوب فرمودند :«اجنبی،اجنبی است.چه شوروی ،چه آمریکا و چه انگلیس»

و این کلام امام خمینی (ره) به این معناست،که استعمار،استکبار و تعاملات در فضای غیر برابر تحمیلی کاملا مردود می باشد.

با عنایت به وحدت نظر امامین انقلاب در خصوص تعامل با نظام بین الملل این رویکرد ،اندیشه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز ذیل اضلاع راهبردی استراتژی سه مضمونی- سه مفهومی معظم له ،مبنی بر «عزت،حکمت،مصلحت» ، کاملا حرفه ای،و نظام مند ،دیده می شود و رهبری فرزانه معتقد به ارتباط و شبکه سازی با کل کشورهای دنیا بوده و به حسن تعامل یا همزیستی مسالمت آمیز( peaceful coexistence) معتقدند و این نگاه بجز در دو مورد تعامل با کشور آمریکا(تا زمانیکه خوی فرعونی دولتمردان آن باقیست) و موجودیت اهریمنی رژیم صهیونیست جاری و ساریست.

،جناب زید آبادی روزنامه نگار مقیم در پایگاه اطلاع رسانی اصلاحات و سایر همپالگی،های اصلاحاتی شما،

نگاه به گذشته شما مبنی بر خسارات ناشی از جنگهای روسیه دوران اتحاد جماهیر شوروی و منفک شدن و تجزیه ۲۶۷۳۰۰ کیلومتر از خاک ایران در طی قراردادهای ترکمنچای و گلستان ،مطلبی ناراحت کننده ،اما ناراحت کننده تر از آن تحمیلاتیست که ایالات متحده آمریکا در بستر زمان و حاکمیت بر رژیم پهلوی اول و دوم بر ما تحمیل نمود و موجب شد کشور ما بمدت قریب به ۳۷ سال مطیع اوامر آمریکا و همقطاران اروپایی و روسی آن باشد،آمریکایی که هشت سال جنگ تحمیلی را با هدف تضعیف و رکود بر ما تحمیل نمود ،امنیازات فراوانی در قبل از انقلاب از ایران گرفت و خسارات سنگینی را در طی ۴۴ سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بر ما تحمیل نمود.

و الان هم صرفا جهت خوشایند امنیتی رژیم صهیونیستی و بلوک استبدادی و دیکتاتوری عربی در منطقه و تحت نفوذ لابی‌های این دولت ها در آمریکا ،در خاورمیانه ایی،که چندین کشور و قدرت آن،از مواهب صلح آمیز هسته ای،بهره مندند،دنبال محروم نمودن ما از چنین امتیازی است.
و ایران را در مقاطعی به سمت برنامه استعماری « غذا و دارو ،در مقابل نفت » کشانده است.رفتار ناشایستی که با دول ضعیف انجام می دهد.
و همین جناح و پایگاه اصلاحاتی شما ،به هر طریق ممکن به دنبال دادن بالاترین ،تضمینها مانند :تعطیلی نیروگاه‌های هسته ای،در زمانیکه،عصر کنونی ،عصر هسته ای،است بوده اند‌.
و اما منطق کنونی ما ،رویکرد دیپلماتیک نظام مقدس جمهوری اسلامی،همان قاعده تساوی،برد-برد در برجام و بصورت حرفه ای تر بازی با حاصل جمع جبری غیر صفر است.

و در چنین شرایطی نه ایالات متحده،نه روسیه،نه اروپا ،نه خاورمیانه و حتی کشور عزیزمان ایران اسلامی در شرایط شروع به جنگ قرار ندارند .
البته در خصوص ج‌ا.ا کشورمان به توان «موازنه وحشت در توان رزمی،دفاعی و نظامی» رسیده است.
توانی که فدراسیون روسیه،چین و سایر دولت های مصالحه جو‌ و در حال حاضر امنیت ساز را ترغیب به همکاری با جمهوری اسلامی ایران نموده است.

و به زعم کلیه کارشناسان اقتصاد سیاسی بین الملل،راه اندازی کرویدورهای تجاری شمال و جنوب کشور ،در چارچوب «یک کمربند ،یک جاده » که قریب به هفتاد کشور را در مسیر راه ابریشم به هم متصل و به اقتصادشان رونق فراوانی خواهد بخشید ،پیوستن به پیمان بریکس،الحاق به شانگهای،مولفه هایی،است که اگر شیطنت رسانه ای داخل و خارجی ،در مسیر تخریب و تحریف آن پیش نرود ،نوید بخش مسیری حکیمانه،تعالی بخش و عزت آفرین ،برای نظام است که در امتداد نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران «مد ظله،العالی» ایجاد شده و دولت خدمتگزار سیزدهم نیز با نگاه همفاز ،در این چارچوب گامهای ممتازی برداشته است.

و واقعا برای ما اهل قلم سوال است،که دلیل اشتعال شما و پایبندیتان،به طرح مباحث تکراری ،جهت تشویش افکار عمومی چیست؟ و دادن کدهای اشتباه ،از کجا نشأت میگیرد؟
شناخت آمریکا از زبان مشاوران،معاونین،اتاقهای فکر،همکاران منطقه ای،و فرامنطقه ای،نسخه برگردان کاخ سفید یعنی رژیم سراسر خباثت صهیونیسم،کار دشواری نیست.

و حال شما با مغالطاتی،مبتنی بر پاره گفتارهای ضد امنیت ملی،خود را در جایگاه قاضی و متهم قرار داده اید که منطقی است مبتنی بر نظامهای تفتیش عقیده ،که هر عقیده ای،غیر از عقیده خویش را به چالش،طرف را محکوم به مجازات های قرون وسطایی،مینمایند.حال آنکه

«بو مملکت اویاخده …..انقلابا،دایاخده»

#پازکیان_اسد الله_دکترپژهشگر_سیاسی

#اسحاقی_سیدروح الله_حقوقدان_پژوهشگر_سیاسی

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *