/ قوه قضاییه و فراجا مانند دو لبه قیچی و هماهنگ با مجرمان جرایم خشن برخورد خواهد کرد

گشت ویژه پلیس

پس از دستور و تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر مجرمان حوزه جرایم خشن، گشت ویژه پلیس به منظور برخورد با سارقان و خفت‌گیرهای خشن در جامعه، فعالیت خود را آغاز کرد.

خبرگزاری میزان – حجت‌ الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در تاریخ ۳ شهریور سال جاری و در جلسه بررسی راهکارهای مقابله سریع و قاطعانه با افراد مخل امنیت و ارامش مردم از جمله سرقت‌های خشن، با اشاره به مقوله جرم سرقت به عنف و غیرقابل تحمل بودن این قبیل جرایم برای جامعه بیان کرد: به واسطه سرقت‌های خشن و زورگیری‌هایی که در سطح شهرها رخ می‌دهد در جامعه ناامنی روانی ایجاد می‌شود و این موضوعی است که نه برای شهروندان و نه برای ما به عنوان مسئولان حکومتی قابل قبول و قابل تحمل نیست.

رئیس عدلیه در ادامه خطاب به دادستان کل کشور دستور داد با مساعدت و همکاری ضابطان و فرماندهی انتظامی و در صورت نیاز کمک گرفتن از بسیج، در اسرع وقت ستادی را برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌هایی که در سطح شهرها رخ می‌دهد تشکیل دهند و در هر دادسرا نیز شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی سریع و قاطع به این قبیل سرقت‌ها ایجاد شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت سرعت عمل بیشتر فرماندهی انتظامی در دستگیری زورگیران و سارقان به عنف، تاکید کرد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد تا در راستای دستگیری هرچه سریع‌تر سارقان خشن، به مجموعه کل انتظامی کمک کند؛ همچنین فراجا می‌تواند در انجام این مهم از نیروهای بسیج نیز کمک بگیرد.

پس از دستور و تاکید رئیس قوه قضاییه برای انجام اقدام عملی مبنی بر شناسایی، دستگیری و برخورد با مجرمان حوزه جرایم خشن، گشت ویژه پلیس به صورت رسمی فعالیت خود را در این رابطه آغاز کرد.

صبح امروز در مراسمی با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و سایر فرماندهان انتظامی گشت ویژه پلیس فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

هدف از راه اندازی گشت ویژه پلیس برخورد با زورگیران، سارقان و خفت‌گیرهای خشن و مسلحی است که در جامعه اقدام به ایجاد ناهنجاری و رعب و وحشت مردم می‌کنند.

بیشتربخوانید

برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا در رسیدگی به جرایم خشن و سارقان مسلح/ نماینده مجلس شورای اسلامی: قوانین در حوزه جرایم خشن نیاز به بازنگری دارد

گشت ویژه پلیس در تهران با ۲۱۰ واحد خودرویی و موتوری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و حضور این گشت‌ها صرفا محدود به محلات و خیابان‌‍‌های داخل شهر نخواهد بود بلکه بزرگراه‌ها و سایر محورهای خارج از شهر نیز تحت پوشش گشت‌های ویژه پلیس قرار خواهند گرفت.

در حاشیه این مراسم، سردار قاسم رضای جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ضمن هشدار به هنجار شکنان، بیان کرد: افراد تا به امروز هر اقدام مجرمانه‌ای که انجام می‌دادند، دست از اقدامات هنجار شکنانه خود بردارند، چرا که از امروز با توجه به اختیارات قانونی که به گشت‌های ویژه داده شده با مجرمان به صورت قاطع آن هم در صحنه برخورد خواهد شد.

سردار رضایی تاکید کرد: هر فرد مجرمی که بخواهد در بوستان‌ها، بزرگراه‌ها و محلات هنجارشکنی یا عرض اندام کند، با واکنش قاطع و در صحنه گشت‌های ویژه پلیس مواجه خواهد شد‌.

وی ضمن هشدار به هنجار شکنان، گفت: افراد از اقدامات مجرمانه دست بردارند و به جامعه بازگردند، خشم ملت نسبت به هنجارشکنی در بازوان افسران انقلابی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه در این رابطه و فعالیت‌های گشت‌های ویژه پلیس، دستگاه قضایی نیز بر موضوع نظارت دارد، اظهار کرد: دستگاه قضایی و فرماندهی کل انتظامی کشور مانند دو لبه قیچی به صورت هماهنگ با هنجار شکنان و برخورد خواهد کرد.

منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *