/ با ورود دادگستری خراسان شمالی در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۰ کارگر بیکار شده به کار بازگشتند

دستگاه قضایی در تلاش برای پیشرفت کشور با حمایت از فعالان اقتصادی/ با ورود دادگستری خراسان شمالی در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۰ کارگر بیکار شده به کار بازگشتند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از احیاء یک واحد تولیدی در مرکز استان با ورود و پیگیری دستگاه قضایی در کمتر از ۲۴ ساعت و بازگشت به کار تعداد ۱۰ نفر از کارگران بیکار شده به کار خبر داد.

در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی اقدامات ارزند‌ه‌ای برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی آن‌ها انجام شده و در نتیجه مساعدت‌های قضایی، این واحد‌های تولیدی، اعم از کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف مستقر در سراسر کشور به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند و به موجب آن، فواید زیادی نصیب کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در همایش امنیت سرمایه گذاری که در تاریخ ۷ تیرماه برگزار شد گفت: از مدت‌ها قبل به دنبال این بودیم که چگونه قوه قضاییه و فعالان اقتصادی با همکاری می‌توانند از ورود پرونده‌های این حوزه به دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: نام‌گذاری و تعیین شعار سال در سنوات اخیر حاکی از این است که امروز دغدغه نظام مسائل اقتصادی است، در حوزه‌های دیگر مشکل نداریم امروزه نظام تثبیت شده و هیچ مشکل امنیتی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه اتاق فکر دشمن بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده و برنامه ریزی می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری به دفعات فرمودند که بر روی اصول مقاومت کنیم و مقاومت به معنای قطع ارتباطات با دنیا نیست.

وی افزود: طی سال‌های اخیر واژه اقتصاد مقاومتی وارد لغات و فعالیت‌های ما شده است.حاکمیت باید از فعالان اقتصادی دفاع و حمایت کند، جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران باید انجام شود.

وی افزود: قوه قضاییه همانطوری که به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسد اقتصادی مبارزه می‌کند از اقتصاد و سرمایه گذاری سالم حمایت می‌کند و خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: قوانین زایدی در خصوص حوزه سرمایه گذاری داریم که باید این موارد مجددا بررسی شود. باید از خرد تمام ذی نفعان و نخبگان دانشگاهی در این مسیر استفاده کنیم و در مسیر تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم لازم است که به کمک دولت فعالان اقتصادی و دستگاه قضایی وارد حوزه اقتصادی شویم و به فعالان این حوزه کمک کنیم.

با ورود دادگستری خراسان شمالی در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۰ کارگر بیکار شده به کار بازگشتند

در همین رابطه حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با میزان در مورد حمایت این دادگستری از واحدهای تولیدی گفت: پس از بازدید از یک واحد تولیدکننده محصولات فولادی بلافاصله به دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مأموریت داده شده با دعوت از مدیران دستگاه‌های ذی ربط از جمله بانک‌های عامل و مدیر کل صمت ابعاد مشکلات این تولیدکننده را بررسی و برای احیاء و بازگشت به چرخه فعالیت و تداوم کار این واحد تولیدی چاره اندیشی کنند.

دپو/ یکشنبه/لازمه پیشرفت حمایت از فعالان اقتصادی است /با ورود دادگستری خراسان شمالی در کمتر از ۲۴ ساعته ۱۰ کارگر بیکار شده به کار بازگشتند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تعطیلی و توقف فعالیت چند ماهه این واحد تولیدی، عجز از بازپرداخت تسهیلات بانکی و نیز دشواری اخذ مجوز‌های قانونی را بعنوان عمده‌ترین مشکلات فراروی تولیدکننده برشمرد.

وی در مورد مشکل این واحد تولیدی گفت: عمده مشکل این واحد تولیدی در صدور مجوز تولید آزمایشی و داشتن اقساط معوق بانکی بود که به ترتیب با مدیران صمت و بانک های عامل مذاکره شد و در بعدازظهر همان روز با حضور مدیر صمت قول مساعد صدور مجوز داده شد و فردای آن  روز مجوز  لازم اخذ شد و تولید آزمایشی با موفقیت انجام شد و با اجرای فاز اول با موفقیت ۱۰ کارگر بیکار شده به کار  بازگشتند. در حالیکه بحث تملک کارخانه به علت بدهی مطرح بود و عملا کل  واحد تولیدی تعطیل شده بود با مذاکرات انجام شده در عصر آن روز و انجام اقدامات اداری در بانک و مبالغی بعنوان پیش پرداخت به بانک با درخواست استمهال باقیمانده بدهی تولید کننده موافقت شد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده تصریح کرد: یقینا اشتغال مجدد این تعداد از کارگران و تأمین بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های استان در زمینه محصولات فولادی، در نتیجه ورود جدی دستگاه قضایی و ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه حاصل شده است.

دپو/ یکشنبه/لازمه پیشرفت حمایت از فعالان اقتصادی است /با ورود دادگستری خراسان شمالی در کمتر از ۲۴ ساعته ۱۰ کارگر بیکار شده به کار بازگشتند

حمایت قاطع و تمام قد دستگاه قضایی از روند تولید و سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی

جواد روحانی، مدیر این واحد تولیدی نیز با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مستمر دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در رفع و ساماندهی مشکلات این واحد تولیدی بیان کرد: اگر تلاش‌های پیوسته و پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی استان نبود طبعا تداوم امر تولید نیز امکان پذیر نمی‌شد.

وی پشتوانه حمایتی دستگاه قضایی را گامی مهم در تقویت انگیزه‌های لازم برای تداوم بهتر و بیشتر و توسعه کمی و کیفی این واحد تولیدی عنوان و تصریح کرد: طبعا پس از توسعه دامنه فعالیت‌ها و اجرای فاز اول تولیدات محصولات فولادی، اجرای فاز دوم و مرحله بعدی در دستور کار قرار دارد که با ارتقاء و بهبود ظرفیت و حجم تولیدات، تعداد کارگران تا چهار برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.

روحانی، رفع نیازمندی‌های استان در حوزه محصولات فولادی را هدفی تحقق پذیر برشمرد و اظهار کرد: آنچه که تا کنون به منصه ظهور رسیده و باعث شده  تا فاز اول تولیدی را بتوانیم با موفقیت پشت سر گذاریم حاصل مساعدت‌های جدی و ورود مستقیم دستگاه قضایی برای رفع مشکلات این واحد تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی بطور عملی حمایت قاطع و تمام قد دستگاه قضایی را از روند تولید و سرمایه گذاری در استان و شهرستان بجنورد کاملا دیدیم و احساس کردیم و به عنوان مدیر این واحد تولیدی از تلاش‌های انجام شده دستگاه قضایی قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *