واکنش دانشجویان به حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه تبریز|

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای دانشجویان دلگرم‌کننده است/ تاثیر مثبت حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای حل مشکلات مشترک

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای دانشجویان دلگرم‌کننده است/ تاثیر مثبت حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای حل مشکلات مشترک

درپی حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه تبریز دانشجویان و اساتید این دانشگاه به بیان نظراتشان در رابطه با این اقدام رئیس دستگاه قضا پرداختند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ۱۲ مهر ماه در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، در دانشگاه تبریز حاضر شد و با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

ساناز احمدی پور، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه تبریز و نماینده و سخنگوی شورای صنفی در خصوص این اقدام رئیس قوه قضاییه به میزان گفت: حضور یک مسئول در بین دانشجویان اقدام بسیار خوب و مفیدی است و موجب رسیدن صدای دانشجویان به مسئولان می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه متن مکتوب سخنرانی دانشجویان پس از سخنرانی از آن‌ها گرفته و توجه ویژه‌ای به آن‌ها شد، ادامه داد: حجت‌الاسلام اژه‌ای در سخنرانی خود با اشاره به مشکلاتی که عنوان کردیم، نظراتش را درباره آن‌ها بیان کرد که این امر نشان دهنده توجه و دقت رئیس دستگاه قضا به صحبت‌ها و مشکلات دانشجویان بود.

زهرا فردی آذر، استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز درباره این مورد اظهار کرد: این اقدام رئیس قوه قضاییه موجب دلگرمی جامعه دانشگاهی و افزایش علاقه‌مندی دانشجویان و اساتید به مسئولان کشور می‌شود. با وجود اینکه رئیس دستگاه قضا فرصت چندانی برای سخنرانی نداشت، اما در مورد رسیدگی قضایی به مشکلات ما قول‌هایی داد و به صحبت‌های دانشجویان و اساتید بسیار دقت و آن‌ها را یادداشت می‌کرد.

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای دانشجویان دلگرم کننده است/ تاثیر مثبت حضور ئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای حل مشکلات مشترک

وی با بیان اینکه تعدادی از مشکلات جامعه دانشگاهی به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی به دستگاه قضا مربوط می‌شود، افزود: به طور کلی توجه هر یک از مسئولان ۳ قوه به مشکلات اقشار مختلف جامعه دلگرم کننده است و به رفع مشکلات کمک ویژه‌ای می‌کند.

محمود تورچی، نماینده شورای صنفی اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: مشکلات مشترکی بین قوه قضاییه و جامعه دانشگاهی وجود دارد و اینگونه اقدامات می‌تواند در راستای هماهنگی‌ها و رفع این مشکلات تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای دانشجویان دلگرم کننده است/ تاثیر مثبت حضور ئیس قوه قضاییه در دانشگاه برای حل مشکلات مشترک

وی توضیح داد: هم دانشگاه می‌تواند در رابطه با تحقیقات و مسائل علمی به قوه قضاییه کمک کند و هم دستگاه قضا می‌تواند در زمینه حل مشکلات قضایی دانشگاه‌ها با ارائه اطلاعات و روشنگری نتیجه سریع‌تر و بهتری را رقم بزند.

سید آریا موسوی، دانشجوی دانشگاه پیام نور تبریز نیز در خصوص این اقدام رئیس دستگاه قضا متذکر شد: رهبر انقلاب در صحبت‌هایشان به این نکته اشاره کرده بودند که حضور مسئولان و نهاد‌های دولتی در دانشگاه و ارتباط با جامعه دانشگاهی موجب افزایش سطح آگاهی دانشگاهیان و همکاری‌های مثبت می‌شود و از این رو این اقدام رئیس دستگاه قضا حرکت مثبتی در راستای برقراری ارتباط دانشجویان با جامعه و به ویژه دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *