✍دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان،پژوهشگر مسائل سیاسی و بین المللی

?خبر:وزیر امور خارجه با بیان اینکه اعلام «ساعت صفر» برای هر گونه اقدام در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است، تاکید کرد: این مقاومت است که برای آتش بس احتمالی شروط تعیین می‌کند.

?ساعت صفر «zero hour»  در معادلات نظامی ،به معنی ،هنگام آغاز (عملیات)، آغاز هنگام، سر هنگام، هنگام حمله یا حرکت تعیین شده قبلی، لحظه شروع ازمایشات سخت، لحظه بحرانی) می باشد .

دیپلمات حاذق کشورمان ،برادر اندیشمند و انقلابی دکتر حسین امیر عبداللهیان، پس از حدوث بحران غزه و دفاع مشروع مردم بی دفاع غزه در مقابل یاغی گریهای ارتش تا بیخ و دندان مسلح رژیم منحوس صهیونیستی ،که منجر به یورش ددمنشانه ارتش تروریستی این رژیم به «باریکه ۳۶۰ کیلومتری غزه» و مبادرت به کشتار جمعی و نسل کشی از مردم بی دفاع غزه گردید ،در نشست خبری در جمع رجال سیاسی لبنان و رسانه های خبری ،مطلب فوق را مطرح نمودند.

?تحلیل خبر:

در خصوص مناقشه و بحران جاری غزه ،مساله شایان ذکر ،وجود دیدگاههای صهیونیزم ستیزانه ای است که هم در سطح فراملی و هم فروملی ،مقابل افکار عمومی دنیا (در سه سطح نظام بین الملل،سازمان های بین المللی ،افراد و اشخاص) وجود دارد .

وجود ،چنین ظرفیت و قابلیتی در این سه سطح ،در کنار ظرفیتی که به جمیع جهات اعم از(تهاجمی،تدافعی ،بازدارندگی ،نیابتی و…:تعابیر موسسات و اتاق فکرهایی چون هادسون ،رند و…)در محور مقاومت منجر(معین :ایران،لبنان،سوریه و….) وجود دارد قدرت ریسک پذیری برای رژیم آپارتاید صهیونیستی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و علی رغم مکانیزم و ماشین کشتار جمعی این رژیم ،موجب القاء ترس در کمپین نظامی کابینه مستقر نیز می شود .

کما اینکه می بینیم امواج محکومیت جهانی در تقبیح،اعمال ضد انسانی و حقوق بشری این رژیم ،همراه با وحشتی که این رژیم از اقدام همه جانبه محور مقاومت دارد ،موجبات استیصال صهیونیست ها را فراهم آورده و از طرق مستقیم و غیر مستقیم ،پالس ها و سیگنال هایی،در جهت عدم تمایل به درگیری با محور مقاومت ،ارسال مینمایند.

از طرفی دیپلماسی به شدت تاثیر گذار دولت سیزدهم (ریاست محترم جمهوری و وزیر امور خارجه ایشان) موجبات شکل گیری تضارب آرایی موثر در جهت محکومیت صهیونیست ها و تلاش برای توقف ماشین جنگ صهیونیست ها را فراهم آورده است.

اگر نتانیوها و کوتوله های سیاسی اطرافش مبادرت به حماقت محض استراتژیک نمایند ،به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهرهای استراتژیک این سرزمین اشغالی از نقشه جغرافیا حذف خواهند شد.

و این در حالیست که با استمرار تنش از جانب صهیونیست ها ،لحظه شروع جنگ فراگیر با رمز عملیات :«ساعت صفر » در شمارش معکوس شروع خواهد شد.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *