؛ رسانه‌های غربی شریک جرم صهیونیست‌ها در موضوع فلسطین

کارزار اطلاعات نادرست رژیم صهیونیستی؛ رسانه‌های غربی شریک جرم صهیونیست‌ها در موضوع فلسطین

انتشار اطلاعات نادرست و دروغ‌گویی روش رژیم صهیونیستی و متحدانش برای انحراف افکار عمومی از جنایت‌هایی است که این رژیم علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود.

 تاریخ مجعول رژیم صهیونیستی مملو از جنایت‌های مختلف، گسترده و هولناک علیه فلسطینی‌ها است؛ چراکه اساسا بنای این رژیم بی‌بنیاد بر اشغالگری گذاشته شده است.
با وجود این، کارنامه سیاه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نتوانسته است به مانعی در مسیر تکرار جنایت‌های این رژیم تبدیل شود؛ یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، انتشار اطلاعات نادرست از سوی رژیم صهیونیستی و تلاش گسترده برای بازنشر آن از سمت متحدان غربی این رژیم است.

فرآیندی که در دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نیز شاهد آن بودیم.

انتشار اطلاعات نادرست درباره جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه که حدود ۵۰۰ قربانی برجای گذاشت، طبق برنامه همیشگی عمل کرده و تمرکز بر موضوع قربانیان را از بین برد.

رژیم صهیونیستی هنگام استفاده از این روش به‌خوبی می‌داند که پس از فرونشست گردوغبار ماجرا، حقیقت خود را نمایان می‌کند، اما این را هم می‌داند که با انتشار اطلاعات نادرست و حمایت متحدانش برای توزیع گسترده آن می‌تواند مسیر جنایت‌کاری خود را هموار کند.

رژیم صهیونیستی سابقه‌ای طولانی در ساخت و انتشار اطلاعات نادرست دارد؛ ارتش این رژیم ده‌ها سال است که با همین دروغ‌ها مردم فلسطین را تحت ظلم و ستم قرار داده است.

«میدل ایست آی» در گزارشی فرهنگ دروغ‌گویی و کارزار اطلاعات نادرست رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است.

رسانه‌های غربی؛ بازو‌های دروغ‌گویی رژیم صهیونیستی

تاکتیک دروغ‌گویی و انتشار اطلاعات نادرست رژیم صهیونیستی بازوی مهمی دارد و آن رسانه‌های غربی هستند؛ رسانه‌های غربی با اقدام‌های مختلفی در این کارزار شرکت کرده و به رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایت‌هایش کمک می‌کنند.

آن‌ها ضمن پوشش سوگیرانه تحولات مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شکلی گسترده اطلاعات نادرست ارائه شده از سوی آن را منتشر کرده و به آن ضریب می‌دهند؛ رسانه‌های غربی همزمان تلاش می‌کنند تا مانع رسیدن گزارش‌های واقعی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به کانون اخبار شوند.

پرسش مهم در پوشش تحولات اخیر در غزه از سوی رسانه‌های غربی، کم توجهی آن‌ها به اظهارنظر‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی است که عمق فاجعه را نشان می‌دهد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن توصیف مردم غزه به‌عنوان حیوان‌های انسان‌نما وعده داد که این منطقه را نابود خواهد کرد؛ یک مقام نظامی صهیونیست گفت که تاکید بر آسیب است نه دقت؛ یک مقام صهیونیست دیگر وعده داد که غزه به ویرانه تبدیل شود؛ «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی همه مردم غزه را تروریست‌هایی خواند که باید نابود شوند.

همین موضع گیری‌ها و اظهارنظر‌ها برای اثبات جنایت‌گری رژیم صهیونیستی در غزه کافی هستند، اما رسانه‌های غربی اصلا توجهی به آن‌ها ندارند.

چیزی که رسانه‌های غربی تلاش دارند به خورد مردم جهان بدهند، ارائه تصویری غیرواقعی از رژیم صهیونیستی است؛ در این تصویر رژیم صهیونیستی به مردم شمال غزه هشدار می‌دهد که برای در امان ماندن از عملیات این رژیم برای نابودی مقاومت به‌عنوان یک گروه تروریستی منطقه را تخلیه کنند.

در این روایت خبری از واقعیت تصمیم رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی نیست.

در تصویر رسانه‌های غربی از رژیم صهیونیستی تخریب غزه و ویران کردن این منطقه تحت محاصره توجیه می‌شود؛ بدون آن که گفته شود که براساس اعلام سازمان ملل، در کمتر از ۲ هفته یک چهارم خانه‌های غزه به آوار تبدیل و ۶۰۰ هزار فلسطینی بی‌خانمان شدند.

رژیم صهیونیستی حتی ساختار‌های حمایتی و موسسات خدماتی در غزه را که زندگی مردم عادی به آن‌ها وابسته است، هدف قرار داد؛ مساجد، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های سازمان ملل و مدارس در غزه تخریب شده‌اند.

در روز‌های منتهی به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی، ۲۳ مرکز درمانی دیگر در غزه هشدار تخلیه فوری دریافت کردند؛ این تهدید‌ها نادیده گرفته شدند، زیرا بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی بودند که بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی مجروح شده و امکان انتقال آن‌ها وجود ندارد؛ ضمن اینکه امکاناتی برای درمان آن‌ها در جای دیگری وجود ندارد.

رسانه‌های غربی در حالی به موازات سیاستمداران خود در تلاش هستند تا روایت دروغینی از مبدا حمله به المعمدانی را به جهان برسانند که رژیم صهیونیستی به دلیل خشم از بی‌توجهی بیمارستان‌ها به هشدارها، بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد.

آمادگی کامل رژیم صهیونیستی برای به‌راه انداختن کارزار اطلاعات نادرست

رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی، یک گروه مقاومت را مسئول این شلیک دانسته و ادعا کرد موشک فلسطینی به اشتباه در بیمارستان سقوط کرد.

این ادعای رژیم صهیونیستی بسیار مضحک بود؛ هم ویدئو‌های منتشر شده از این جنایت و هم حجم تلفات به‌خوبی نشان می‌دهند که موشکی که به بیمارستان المعمدانی اصابت کرده، موشک ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی با انتشار پیامی شرم‌آور در شبکه‌های اجتماعی، مدعی شد که باید تخریب یک پایگاه تروریستی را جشن گرفت؛ او فورا این پیام را پاک کرد.

اقدام بعدی رژیم صهیونیستی در چارچوب کارزار دروغ، انتشار فایل صوتی بود که کار واحد «مستر اویم» ارتش رژیم صهیونیستی بود؛ جعل صدا برای این واحد یک بازی کودکانه است.

حتی محتوای این فایل صوتی با ادعا‌های رژیم صهیونیستی تناقض داشت.

در آخر هفته حمله به بیمارستان المعمدانی «Forensic Architecture»، یک تیم تحقیقاتی مستقر در دانشگاه لندن، یافته‌های اولیه خود را منتشر کرد.

تجزیه و تحلیل این تیم هم از روی الگوی آسیب ناشی از اصابت و هم از تغییر در علامت صوتی پرتابه هنگام حرکت در هوا، نشان داد که مسیر حرکت آن از اراضی اشغالی به سمت غزه بوده است؛ تجزیه و تحلیل‌های دیگر هم نشان داد که فایل صوتی دستکاری شده است.

مهارت‌های رژیم صهیونیستی در اطلاع‌رسانی نادرست تقریبا به همان اندازه آماتور به نظر می‌رسید که عملیات‌های اطلاعاتی بسیار مورد تحسین این رژیم، که نتوانستند ماه‌ها برنامه‌ریزی حماس برای شکست خود را در ۷ اکتبر شناسایی کنند.

کاشتن بذر تردید

هدف رژیم صهیونیستی در موضوع بیمارستان المعمدانی تولید شواهد جعلی نبود بلکه می‌خواست در نبرد تبلیغاتی از طریق کاشتن بذر تردید در افکار عمومی واقعیت را پنهان کند؛ بذری که سال‌ها است رسانه‌ها و سیاستمداران غربی آن را می‌پراکنند.

گزارش رسانه‌ها به جای توجه مناسب به قربانیان، به جای اینکه در نهایت خشم عمومی و سراسری را نسبت به کشتار بی‌رویه هزاران غیرنظامی فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲ هفته را برانگیزد، نتیجه هولناکی داشت؛ نتیجه این شد که فشار‌های دیپلماتیک هماهنگ بر رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن تجاوز علیه نوار غزه و برقراری آتش‌بس کاملا ناپدید شد.

این موضوع تا زمان ورود ناظران بین‌المللی به غزه برای انجام آزمایش‌های پزشکی و قانونی با فرض امکان این گزینه، به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ البته حتی در صورت اثبات دروغ‌گویی رژیم صهیونیستی هم نتیجه‌ای به دست نمی‌آید، زیرا رژیم صهیونیستی از نظر اخلاقی، دیپلماتیک و قانونی پاسخگو نخواهد بود.

این روند برای هر کسی که چندین دهه پوشش بی‌پایان رسانه‌های غربی درباره اشغال و استعمار غیرقانونی سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را دنبال کرده، بسیار آشنا است.

غباری که واقعیت جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان المعمدانی را فرا گرفته، تاکنون به دفعات در مقیاس‌های مختلف رخ داده است.

دروغ‌گویی رژیم صهیونیستی درباره قتل‌عام کودکان فلسطینی

قتل‌عام کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی اتفاق غیرعادی نیست؛ رژیم صهیونیستی در جریان حمله به غزه در سال ۲۰۱۴ نیز دست به قتل‌عام مشابهی زده بود.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ چهار جوان فلسطینی که در ساحل در حال بازی بودند، هدف قرار داد و قتل‌عام کرد؛ اگرچه این رژیم مدعی شد که این حمله تصادفی رخ داده، اما بررسی‌ها و شواهد نشان داد که این ادعا دروغ است.

با وجود تکرار این جنایت، قتل‌عام کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی همیشه به فراموشی سپرده می‌شود و هیچ فشاری از سوی هیچ دادگاهی متوجه این رژیم نمی‌شود، زیرا رسانه‌های غربی به این رژیم کمک زیادی می‌کنند تا واقعیت را تحریف کند.

شیرین ابوعاقله؛ شناخته‌شده‌ترین قربانی کارزار اطلاعات نادرست رژیم صهیونیستی

شناخته‌شده‌ترین کارزار اطلاعات نادرست رژیم صهیونیستی، پرونده شلیک به «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی «الجزیره» است.

این خبرنگار ۱۸ ماه پیش در جریان پوشش تحولات مربوط به یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» در کرانه باختری با شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

شلیک مرگ‌بار به «ابوعاقله» در شرایطی که لباس خبرنگاری به تن داشت، خشم بین‌المللی را برانگیخت.

رژیم صهیونیستی به محض مشاهده جلب توجه رسانه‌ها به موضوع شهادت یک خبرنگار برجسته مجدد اطلاعات نادرستی را منتشر کرده و فلسطینی‌ها را عامل تیراندازی به «ابوعاقله» معرفی کرد، اما تحقیقات متعدد به‌ویژه تحقیقات گروه حقوق بشری «بتسلم» نشان داد که رژیم صهیونیستی دروغ می‌گوید.

رژیم صهیونیستی در نهایت پس از تاخیر فراوان اعتراف کرد که یک نظامی این رژیم به احتمال زیاد عامل قتل «ابوعاقله» بوده است!

گستردگی دروغگویی‌های رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی فقط زمانی که ارتش این رژیم دست به قتل‌عام بزند، فعالانه دروغ نمی‌گوید.

یکی از بدترین فریبکاری‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ رخ داد؛ زمانی که این رژیم شش گروه حقوق بشری و رفاهی فلسطینی را در کرانه باختری تروریستی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی پس از حمله به دفاتر این گروه‌ها و بازداشت کارکنان آن‌ها، از اتحادیه اروپا نیز خواست تا کمک‌های مالی به این گروه‌ها را متوقف کند.

هدف رژیم صهیونیستی واضح بود: بستن سازمان‌هایی که ساختار‌های حمایتی برای فلسطینیان عادی فراهم می‌کنند و با مستندسازی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند.

این امر به‌ویژه در زمانی که رسانه‌های خارجی با کمبود نقدینگی دفاتر خود را در منطقه تعطیل کردند، بسیار مهم بوده است.

این دروغ به حدی بود که حتی برخی از رسانه‌های معمولا پذیرای دروغ‌های رژیم صهیونیستی نیز در بلعیدن آن مشکل داشتند؛ چندین ماه بعد، افشای یک گزارش بسیار محرمانه سیا نشان داد که اتهام‌های رژیم صهیونیستی کاملا بی‌اساس است.

فرهنگ دروغ‌گویی رژیم صهیونیستی

فهرست فریبکاری‌ها و کارزار‌های اطلاعات نادرست همچنان ادامه دارد.

اسامی «محمد الدره»، «ریچل کوری»، «جیمز میلر»، «تام هرندال»، … را جست‌وجو کنید؛ رژیم صهیونیستی از همه این قتل‌های پرمخاطب که به دست سربازانش انجام می‌شد، عبور کرد.

حتی تحقیقات گذرا نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در مورد استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در لبنان در سال ۲۰۰۶ و همچنین کشتار جمعی غیرنظامیان در روستای لبنانی قانا در همان جنگ دروغ می‌گوید – دقیقا ۲۰ سال پس از آن که در مورد مسئولیت خود برای کشتار بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در یک مجتمع سازمان ملل در همان روستا دروغ گفته بود.

این جای تعجب ندارد؛ فرهنگ دروغ‌‎گویی از قبل از ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸ حاکم بوده است؛ رژیم صهیونیستی از همان ابتدا این دروغ را ترویج می‌کرد که فلسطین سرزمینی خالی است.

برای تداوم این افسانه اساسی، رژیم صهیونیستی در مورد عملیات پاکسازی قومی گسترده خود در سال ۱۹۴۸ دروغ گفت؛ یکی از این رشته عملیات‌ها در شمال «عملیات جاروب» نام داشت که حدود ۷۵۰ هزار فلسطینی را از خانه هایشان بیرون کرد و آن‌ها را به اردوگاه‌های آوارگان فرستاد.

رژیم صهیونیستی به دروغ ادعا کرد که از سوی کشور‌های عربی همسایه به آن‌ها دستور داده شده است.

رژیم صهیونیستی، اسناد بایگانی قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی را که به دست سربازانش انجام شده بود، مانند طنطوره و داویمه مخفی می‌کرد و هر کسی را که می‌خواست توجه را به آن‌ها جلب کند، دچار چالش می‌کرد.

به همین ترتیب، به دروغ گفت که به پناهندگان فرصت بازگشت داده است و صد‌ها روستای فلسطینی را ویران کرد تا پناهجویان را از بازگشت به خانه‌های خود باز دارد و سپس با ایجاد جنگل در محل آن‌ها تلاش کرد تا این جنایت‌ها را پنهان کند.

رژیم صهیونیستی؛ عمارتی دروغین

اگرچه معمول است که ارتش‌ها در زمان جنگ در نهایت دروغ بگویند تا جنایت‌های خود را پنهان کنند، اما دروغ‌های رژیم صهیونیستی جزء لاینفک وجود چندین دهه‌ای آن به‌عنوان رژیمی است که میهن مردم دیگری را سلب مالکیت و استعمار می‌کند.

به همین دلیل نیاز دارد تا سیستم آپارتاید خود و جنایت‌هایی را که در چنین رژیم‌های امتیازی و انقیاد به‌وجود می‌آورد، بپوشاند.

رژیم صهیونیستی در جنگ دائمی با فلسطینی‌ها و منطقه است، بنابراین باید به‌صورت مستمر دروغ بگوید؛ هر دروغی بر اساس دروغ‌های قبلی است؛ اگر یک دروغ این عمارت دروغین سقوط کند، کل بنا در خطر فرو ریختن است.

درگیر شدن رژیم صهیونیستی در نبرد‌های طولانی پزشکی قانونی و عذرخواهی‌های متعدد آن برای افشای تک تک دروغ ها، توجه را از فریبکاری‌های بزرگ‌تر رژیم صهیونیستی دور و زمینه را مبهم می‌کند.

مبارزه برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در مورد جنایت المعمدانی، ارزش بسیاری دارد و باید انجام شود تا این واقعیت که این رژیم فعالانه در حال انجام عملیات پاکسازی قومی در غزه و ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در آنجا است، برای همگان آشکار شود.

انتهای پیام/

منبع میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *