فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش با تمام توان در خصوص انتقال سریع تجهیزات فنی همچنین تأمین تجهیزات گروه‌های مهندسی در خدمت مردم مناطق مختلف استان یزد خواهد بود‌.

– طی روزهای گذشته وقوع سیل در تهران و برخی استان‌های کشور خسارت های جانی و مالی در پی داشته است.

دستور رئیس‌جمهور به همه استانداران و دستگاه‌های اجرایی کشور برای آمادگی و کمک به مناطق سیل‌زده

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته به وزرا، روسای سازمان ها و استانداران سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است استانداران با همه امکانات موجود به مناطق سیل زده در استان خود یا به استان های معین و همجوار امدادرسانی کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور: سازمان‌ها و ارگان‌ها برای مدیریت سیل در کشور بسیج شدند

احمد وحیدی که با هدف بررسی مسائل مربوط به بارش‌های سیل‌آسا در یزد، به این استان سفر کرده روز گذشته در ارتباط زنده تلویزیونی بیان کرد: در استان‌های مازندران، البرز، مرکزی، اصفهان، یزد، تهران و استان‌های درگیر با وجود اینکه میزان سیل زیاد بود مدیریت خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته ادامه داد: استانداران، فرمانداران، همه ارگانها و گروههای مردمی به صورت گسترده بسیج شدند. کشور در وضعیت هشدار باش است و به رغم این حجم بارش‌ها مدیریت خیلی خوبی شده و امید است با توجه به هشدارها از سوی مردم خسارات کمتری شاهد باشیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه بازدید از سیل‌بند شماره چهار استان یزد اظهار داشت: بنا به دستور فرمانده کل ارتش من به همراه وزیر ‌کشور در استان یزد حاضر شدیم.


وی گفت: ابتدا انتقال سریع تجهیزات فنی از استان‌های مشخص شده انجام می‌شود و وسایل را از طریق نیروی هوایی و هلیکوپتر وارد مناطق خواهیم کرد. همچنین برای تأمین تجهیزات گروه مهندسی هم به گروه ۴۴۴ فنی دستور داده شده و گروه‌های دیگری به عنوان معین در خدمت هستند که در مناطق مورد نظر پخش شوند و در خدمت مردم و دستگاه‌های استان خواهند بود.


فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش فدای ملت است و ما با تمام توان خدمت‌گذار مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز استان یزد تخلیه آب‌های سطحی و تقویت سیل‌بندها است که به محض رسیدن نیرو و تجهیزات مهندسی ارتش این مهم بلافاصله اجرایی می‌شود.

همچنین مهدی ولی پور، رئیس امداد و نجات هلال احمر از افزایش تعداد فوتی‌های سیلاب اخیر به ۵۶ نفر و ۱۸ نفر مفقودی خبر داد.

پیر حسین کولیوند بامداد گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: ۳۸۵ نقطه از کشور، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است و تا کنون در جریان این سیلاب‌ها ۵۳ نفر جان خود را از دست داده و تا این لحظه ۱۶ نفر همچنان مفقود هستند.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب متاثر از سیلاب در کشور در استان تهران بوده است. امام زاده داوود در غرب استان و شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق به خصوص منطقه زرین دشت و روستای آتشان‌ بیش از نقاط دیگر آسیب دیده‌اند.

منبع:میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *